Ogłoszenie Wójta Gminy Łącko
WÓJT GMINY ŁĄCKO
ogłasza konkurs na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze
Dyrektora Samorządowego Żłobka w Łącku
-
Wymagania niezbędne:
1) wykształcenie wyższe i co najmniej 3 lata doświadczenia w pracy z dziećmi albo wykształcenie średnie lub średnie branżowe oraz 5 lat doświadczenia w pracy z dziećmi (preferowane kierunki: nauczyciel wychowania przedszkolnego, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, pedagogika opiekuńczo – wychowawcza, położnictwo, pielęgniarstwo lub pokrewne);
2) obywatelstwo polskie lub obywatelstwo Unii Europejskiej lub też innego państwa, którego obywatelom na podstawie umów międzynarodowych, bądź przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej oraz znajomość języka polskiego potwierdzona dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej;
3) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku;
4) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
5) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
6) spełnia warunki określone w art. 18 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2024 r., poz. 338, z późn. zm.) tj. :
a) daje rękojmię należytego sprawowania opieki nad dziećmi,
b) nie jest pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona ani ograniczona,
c) wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd,
d) nie został skazany prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne oraz spełnia warunki z art. 15 ust. 4 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 tj. nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym lub nie został skazany prawomocnym wyrokiem za inne przestępstwa umyślne;
7) brak karania zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 104).
-
Wymagania dodatkowe:
1) znajomość ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3;
2) znajomość ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135);
3) znajomość ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2025 r. poz. 227, z późn. zm.);
4) znajomość ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530, z późn. zm.);
5) znajomość ustawy dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781);
6) znajomość ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902);
7) umiejętność sprawnej i efektywnej organizacji pracy oraz kierowania zespołem pracowników;
8) odpowiedzialność, komunikatywność, samodzielność, terminowość, kreatywność;
9) wysoka kultura osobista;
10) odporność na stres;
11) biegła znajomość obsługi komputera.
-
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) organizowanie pracy żłobka, zapewnienie prawidłowego wykonywania jego zadań;
2) koordynowanie i nadzorowanie wykonywania zadań statutowych przez pracowników żłobka;
3) kierowanie działalnością żłobka i reprezentowanie go na zewnątrz;
4) zatrudnianie, zwalnianie i wynagradzanie pracowników żłobka;
5) ustalanie wewnętrznej organizacji żłobka poprzez określenie wewnętrznych przepisów, zakresu obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności pracowników zatrudnionych na poszczególnych stanowiskach;
6) zapewnienie pracownikom żłobka bezpiecznych i higienicznych warunków pracy, a podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków opieki;
7) ustalanie harmonogramu rekrutacji dzieci do żłobka oraz przeprowadzenie procesu rekrutacji dzieci;
8) opracowanie rocznych planów finansowych i prowadzanie gospodarki finansowej żłobka;
9) gospodarowanie mieniem żłobka;
10) realizacja zadań określonych w statucie żłobka.
-
Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny;
2) życiorys (CV);
3) kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie – wg. załącznika nr 1 do ogłoszenia;
4) koncepcja działania żłobka (w formie pisemnej) zawierająca opis m. in. proponowanego przez kandydata sposobu organizacji i zarządzania żłobkiem, z uwzględnieniem: warunków organizacyjno-finansowych, programu działania oraz planu pracy działania;
5) uwierzytelnione kserokopie świadectw pracy lub dokumentów potwierdzających zatrudnienie;
6) uwierzytelnione kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie;
7) oświadczenie o stanie zdrowia kandydata pozwalającym na pracę na wskazanym stanowisku – wg załącznika nr 2 do ogłoszenia;
8) oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych – wg załącznika nr 2 do ogłoszenia;
9) oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego, lub umyślne przestępstwo skarbowe – wg załącznika nr 2 do ogłoszenia;
10) oświadczenie kandydata, że daję rękojmię należytego sprawowania opieki nad dziećmi – wg załącznika nr 2 do ogłoszenia;
11) oświadczenie kandydata, że nie jest/nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona ani ograniczona – wg załącznika nr 2 do ogłoszenia;
12) oświadczenie kandydata, że wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd – wg załącznika nr 2 do ogłoszenia;
13) oświadczenie kandydata, że nie został skazany prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne oraz spełnia warunki z art. 15 ust. 4 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 tj. nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym lub nie został skazany prawomocnym wyrokiem za inne przestępstwa umyślne – wg załącznika nr 2 do ogłoszenia;
14) oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 104) – wg załącznika nr 2 do ogłoszenia;
15) oświadczenie, że kandydat posiada obywatelstwo polskie lub obywatelstwo Unii Europejskiej albo innego państwa, którego obywatelom na podstawie umów międzynarodowych, bądź przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej oraz znajomość języka polskiego potwierdzona dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej – wg załącznika nr 2 do ogłoszenia;
16) uwierzytelniony dokument potwierdzający niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;
17) oświadczenie kandydata ubiegającego się o pracę w Samorządowym Żłobku w Łącku dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystania wizerunku - wg załącznika nr 3 do ogłoszenia.
18) oświadczenie o treści, że kandydat zapoznał się z treścią klauzuli informacyjnej dla kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym kierowniczym stanowisku urzędniczym w Samorządowym Żłobku w Łącku – wg załącznika nr 4 do ogłoszenia
-
Warunki pracy na stanowisku:
Praca w pełnym wymiarze czasu pracy, w budynku Samorządowego Żłobka w Łącku, 33-390 Łącko 445, który jest w pełni przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością, w tym poruszających się na wózku inwalidzkim.
Dodatkowe informacje: warunki pracy zgodnie z obowiązującymi pracowników samorządowych przepisami powszechnie obowiązującymi (Kodeks pracy, ustawa o pracownikach samorządowych, rozporządzenie w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych) oraz wewnętrznymi regulaminami obowiązującymi w jednostce.
-
Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych: Samorządowy Żłobek w Łącku rozpocznie działalność z dniem 1 września 2025 r. W miesiącu maj 2025 r. w Samorządowym Żłobku w Łącku wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych nie osiągnął 6%.
-
Termin, sposób i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty należy składać w terminie do dnia 30 czerwca 2025 r. (włącznie) do godziny 15.00 w siedzibie Urzędu Gminy w Łącku, 33-390 Łącko 445 – na dziennik podawczy lub przesłać pocztą z dopiskiem na kopercie „Konkurs na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze Dyrektora Samorządowego Żłobka w Łącku”.
Zgłoszenia, które wpłyną do Urzędu Gminy w Łącku po upływie wyżej wymienionego terminu, nie będą rozpatrywane.
-
Inne informacje:
1) Informacja o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru oraz informacja o wyniku naboru zostaną umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy w Łącku.
2) Kandydaci spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze, zostaną powiadomieni o terminie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej. Osoby te są proszone o zabranie ze sobą dowodu osobistego.
3) Dokumentacja złożona przez kandydatów, którzy nie spełnili wymagań warunkujących dopuszczenie do udziału w naborze, zostanie komisyjnie zniszczona.
4) Wójt Gminy Łącko zastrzega sobie możliwość unieważnienia konkursu bez podania przyczyny na każdym etapie postępowania konkursowego.
6) Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach przez komisję konkursową powołaną odrębnym zarządzeniem przez Wójta Gminy Łącko:
I etap: otwarcie i analiza ofert oraz wyłonienie kandydatów spełniających wymagania podstawowe (formalne) określone w ogłoszeniu o konkursie - zakwalifikowane kandydatów do II etapu konkursu. Informacja o zakwalifikowaniu do II etapu konkursu w tym o terminie i miejscu rozmowy kwalifikacyjnej poprzez powiadomienie pisemne bądź telefoniczne kandydatów.
II etap: rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami spełniającymi wymagania podstawowe (formalne) oraz ocena autorskiej koncepcji funkcjonowania i rozwoju Samorządowego Żłobka w Łącku przedstawionej przez kandydata.
7) Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO) informuję że:
a) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Łącko z siedzibą: 33-390 Łącko 445;
b) Kontakt z inspektorem ochrony danych możliwy pod adresem e-mail: iod@lacko.pl;
c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia procesu dla rekrutacji na stanowisko Dyrektora Samorządowego Żłobka w Łącku – na podstawie; art. 6 ust. 1 lit. C RODO (obowiązek prawny ciążący na administratorze), art. 221§1 Kodeks pracy, art. 13, art. 13a, art. 14 i art. 15 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
d) Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w związku z prowadzoną procedurą naboru na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze.
e) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom, za wyjątkiem przypadków przewidzianych przepisami prawa.
f) Dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu rekrutacji, a następnie przechowywane zgodnie z przepisami o archiwizacji.
g) Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przenoszenia danych, wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie narusza przepisy RODO.
h) Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegały profilowaniu.
i) Podawanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże w celu realizacji zadań objętych przepisami prawa niezbędne. Odmowa podania danych osobowych jest równoznaczna z brakiem możliwości uczestnictwa w procedurze naboru na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze Dyrektora Samorządowego Żłobka w Łącku.
WÓJT
(-) mgr Jan Dziedzina
DO POBRANIA:
1. Klauzula informacyjna dla kandydatów - plik w formacie pdf (wielkość 86 KB)
2. Załącznik nr 1 do ogłoszenia - plik w formacie pdf (wielkość 123 KB)
3. Załącznik nr 2 do ogłoszenia - plik w formacie pdf (wielkość 175 KB)
4. Załącznik nr 3 do ogłoszenia - plik w formacie pdf (wielkość 204 KB)
5. Załącznik nr 4 do ogłoszenia - plik w formacie pdf (wielkość 78 KB)